Próba charakteru to kluczowy moment w Mortal World Game. Polega ona na zawładnięciu nad jakimś żywiołem. Droga do próby charakteru jest bardzo długa i wymagająca wielu umiejętności w grze i poza nią. By rozpocząć próbę charakteru należy wybrać którąś z dróg, każda inna dla innej grupy.
Łowcy Głów - by rozpocząć próbę charakteru muszą wykonać wiele zadań zleconych im przez samego "nitool'a". Po wykonaniu zadań "nitool" pojawia się przed Łowcą Głów, dotyka jego czoła, a ten zapada w głęboki sen budząc się w odległym świecie. Tak rozpoczyna się próba charakteru Łowców Głów.
Smoki - by rozpocząć próbę charakteru muszą odnaleźć pradawnego smoka i wygrać z nim pojedynek. Po zwyciężonym pojedynku smok zieje ogniem w kierunku wojownika, a ten zapada w głęboki sen budząc się w jakimś głębokim wulkanie. Tak rozpoczyna się próba charakteru Smoków.
Skorpiony - by rozpocząć próbę charakteru muszą odnaleźć pradawnego skorpiona i wygrać z nim pojedynek. Po zwyciężonym pojedynku skorpion zadaje uderzenie kujące ogonem, a ten zapada w głęboki sen budząc się w jakiejś ciemnej jaskini. Tak rozpoczyna się próba charakteru Skorpionów.
Samotnicy - by rozpocząć próbę charakteru muszą odnaleźć pradawnego lwa i wygrać z nim pojedynek. Po zwyciężonym pojedynku lew gryzie wojownika w szyję, a ten zapada w głęboki sen budząc się na jakimś wielkim wzgórzu. Tak rozpoczyna się próba charakteru Samotników.
Po zwyciężonej próbie charakteru gracz dostaje trzy nowe umiejętności. które rozwijają się razem z postacią.
Offline